donderdag 2 augustus 2012

Felicitaties


Nogal wat mensen hebben mij gefeliciteerd met de rol die ik op mij heb genomen maar ook veel sterkte gewenst. Het lijkt hen een zeer zware taak met een grote verantwoordelijkheid. Nou, dat herken ik wel.

Ik heb er natuurlijk over nagedacht of ik dat wel wil. Hoe verhouden ambitie en roeping zich hier tot elkaar? Natuurlijk heb ik er zin in maar ik doe dit niet alleen maar voor mijn plezier. Ik neem ook een grote verantwoordelijkheid  op mij als vertegenwoordiger van inwoners van Stichtse Vecht.

Het is dus ook een keuze om dienstbaar te zijn, je in te zetten voor andermans belangen en niet alleen je eigen belang of genoegen. Ik wil dat graag doen en als het even kan met veel plezier. Ik weet mij gesterkt door de felicitaties van en warme ontvangst door andere raads- en burgerleden, gesteund door een fractie met fijne mensen om mee samen te werken en gedragen door Hem die ons levenskracht schenkt.

Ik heb nogal wat technische vragen gesteld bij de 1e bestuursrapportage 2012. Overigens een goed voorbeeld van het duale systeem in uitvoering. Ieder zijn job. Het college bestuurt de gemeente en de raad controleert, namens de inwoners, of zij dat goed en volgens de gemaakte afspraken doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten