donderdag 2 augustus 2012

Bestemmingsplannen


Bij mijn huidige werkgever ben ik van functie veranderd en dat vraagt deze eerste volle week van 17 juni veel aandacht naast het raadswerk. Deze week staat er vooral Ruimtelijk Ordening op het politieke programma. In de fractie heeft collega Wim van den Bosch dit aandachtsgebied onder zijn hoede.

Wim is een oude rot in het vak, hij heeft jarenlange ervaring in de raad van Breukelen. Deze dossiers zijn bij hem in goede handen. En natuurlijk overleggen we hoe met de dossiers om te gaan en om ons standpunt te bepalen. In dit geval kwamen de gemeentewerf van Kockengen, het Landelijk gebied Maarssen en de Schildershof in Maarssen aan de orde.

De werksessie kwam nog danig in de knel toen er meer dan tien insprekers het woord voerden in verband met het bestemmingsplan Landelijk Gebied Maarssen. Uiteindelijk is bepaald dat er een extra werksessie aan dit bestemminsplan zal worden gewijd.

Hoe zit dat nou met bestemmingsplannen en vooral de participatie van inwoners? Je krijgt het gevoel dat je het ene moment te vroeg bent met bezwaren en het volgende moment je kans is verkeken.

Het heeft mijn interesse om dit transparanter te maken. Ik heb dit kort tijd geleden onder de aandacht van enige raadsleden gebracht. Het heeft denk ik alles te maken met verhoudingen 'Wie is waarvoor verantwoordelijk?' en communicatie 'Waar staan we in het proces van de besluitvorming?' Ik hou de vinger aan de pols.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten